20 januari 2010

Skidor är bra för hälsan

Att ta sig ut i spåret på skidor är inte bara kul det är bra motion också, jag tror att alla muskler
i kroppen får sig en omgång, det känns så iallafall. Idag åkte jag 20km från Klackberg mot elljusspåret i Nordansjö, runt där sen upp till Håbron och vände sen samma väg tillbaka.

Garmin då? den är toppen som hjälpmedel när den är LADDAD vilket den inte var idag.
En läxa som man lärt sig, den ska klara tio timmar men då ska man nog inte som jag sitta och hålla på med den och kolla hur den fungerar då går det åt batteri, men man måste vara nyfiken så man vet hur den fungerar.

Nya tag imorgon, men det skulle behövas lite löpträning också kanska en gång i veckan skulle nog inte skada men det är ju så skoj att åka skidor......när glid och fäste är bra vilket det var idag.

Se upp i spåret det kommer en ovan/// Roger

1 kommentar:

  1. Jag måste säga att jag är imponerad av att du åker så mycket skidor. Jag önska jag var lika duktig men jag prioriterar styrketräningen, löpningen och promenader med vovven först. Man kan ju inte hålla på med allt, trots att man gärna vill =). Men löpningen måste jag också få in mer nu, minst två ggr i veckan =). Kämpa på!!!

    SvaraRadera